שאלות נפוצות

אנחנו יודעים שיש לכם שאלות לכן ענינו על מספר שאלות מראש

אנחנו עוזרים לכם להשיג פיצוי מחברת התעופה בכל מקרה שמזכה בפיצוי, כולל גם כאלה שלא מוגדרים בחוק שירותי תעופה, ובכל מקרה בו אנו מאמינים שהנוסע זכאי לקבל פיצוי מחברת התעופה.

מעבר לכך, אנו עובדים נמרצות מול גורמים רבים, במטרה לשפר את תנאי כרטיסי הטיסה לטובת הנוסע, ומקדמים חקיקה בנושא צרכנות תעופה בארץ ובעולם.

ע”פ החוק הישראלי, אפשר להגיש בקשה לפיצוי לחברת התעופה עד 4 שנים מיום המקרה.

התבטלה לכם הטיסה או התעכבה בלמעלה מ-8 שעות?

זה הפיצוי שמגיע לכם:

יעד במרחק עד 2,000 ק”מ – 1,290 ₪

יעד במרחק 2,000-4,500 ק”מ- 2,060 ₪

יעד במרחק 4,500 ק”מ ויותר – 3,080 ₪

כמובן שזה רק על קצה המזלג ופה תוכלו לקרוא בפירוט על החוקים והזכויות שלכם.

בוודאי. כל אחד יכול לפנות בעצמו דרך אזור הפניות באתר חברת התעופה.

בכתבה שכתבנו ל- MAKO  תוכלו לקבל כמה טיפים איך לעשות את זה  לינק לכתבה

צריך רק לקחת בחשבון שחברות התעופה ימצאו כל דרך על מנת להתנער מתשלום הפיצוי, ואף ישתמשו בנימוקים שאינם נכונים מבחינה חוקית, או בתירוצים מופרכים, על מנת לא לשלם לכם.  גם אם חברת התעופה תסכים לתת פיצויים- הם במקרים רבים יהיו נמוכים בהרבה מהסכום שבאמת מגיע לכם. בנוסף, מדובר בזמני המתנה ארוכים מאוד, פרוצדורה סבוכה בשפה האנגלית (או בשפות אחרות) ובירוקרטיה רצינית. תעופה נבונה מכירה את כל חוקי התעופה, את פסקי הדין בתחום, והכי חשוב- את כל הטריקים והשטיקים של חברות התעופה, ולכן יש לנו את כל הכלים, הידע והניסיון כדי לעזור לכם לאופן האולטימטיבי, להוריד מעליכם שעות ארוכות של התעסקות מייגעת מול חברות התעופה, ולהגדיל משמעותית את הסיכוי שלכם לקבל פיצוי וגם את גובה הפיצוי.

מניסיוננו, חברות התעופה משיבות למכתבים בטווח זמן שבין כמה שבועות לכמה חודשים. אם הושגה הסכמה עם חברת התעופה והלקוח מקבל פיצוי ראוי-ההליך מסתיים. במידה ולא הושגה הסכמה והוחלט לגשת לבית המשפט, ההליך יימשך מספר חודשים נוספים, כיוון שההמתנה לדיון בישראל הינו כמה חודשים בד”כ.

 

תעופה נבונה היא עמותה רשומה, ללא מטרות רווח, וחלק מרכזי מפעילותה הינו קידום חקיקה בתחום צרכנות התעופה. מעבר לכך, אנחנו לא מגבילים את פעילותנו לנושאים מסוימים (כמו ביטול ועיכוב טיסה), אלא מטפלים בכל מקרה הקשור לתעופה בו אנו מאמינים שיש סיבה לפצות את הנוסע.

 

תעופה נבונה עומדת בקשר עם חברי כנסת, משרד התחבורה, האיחוד האירופאי, וארגונים צרכניים בינלאומיים ברחבי העולם, עומדת מאחורי מס’ תביעות ייצוגיות ומקדמת חקיקה בנושאים הבאים: החלת החוק האירופאי בישראל, מתן האפשרות להעביר כרטיס מנוסע לנוסע בעלות סבירה והחזרת מיסי נמל בעת ביטול כרטיס / אי הגעה לטיסה.

 

בניגוד לנושאים אחרים בתחום הצרכנות, תחום התעופה עדיין נשלט בצורה לא מאוזנת ע”י התאגידים (חברות התעופה בעצמן) ועדיין קיימים בו סטנדרטים מיושנים נגד הצרכנים, סטנדרטים שבשאר התחומים נעלמו לפני שנים רבות. בנוסף לזה, היות ומדובר בתחום בינלאומי, בתי משפט חוששים לתת פסיקות שיהיו להן השפעות עולמיות, ולמעשה, אין כל מסגרת עולמית המפקחת על חברות התעופה מההיבט הצרכני. העניין הזה יוצר מצב בו חברות התעופה מרשות לעצמן הגבלות על הצרכן שאף חברה אחרת מתחומים אחרים לא מרשה לעצמה.

 
 

ניתן להגיש פנייה דרך האתר, או לדבר ישירות עם שירות הלקוחות בטלפון 03-6224446/8 בימים א’-ה’ בין השעות 09:00-15:00.

 
 
במידה ויש לכם שאלות נוספות אתם מוזמנים לשלוח לנו הודעה ונחזור אליכם